Direktlänk till inlägg 15 december 2010

Det luktar avundsjuka

Av Anna - 15 december 2010 18:04

Ni som kommenterar på min blogg, man kan verkligen undra är ni avundsjuka? eller vad är ert problem?

Jag kan inte hjälpa att jag inte får något jobb, har sökt ganska många.

Sen att jag är ledig nu det beror på att jag är i FAS 3 som det heter, och därför kom jag ut på samhall, och måste därför ta ut mina dagar innan dom försvinner, man har ett år på sej från med när man blev in skriven i JOB.

Jag har ny period i maj nästa år, därför ville jag ta ut mina dagar nu i December, annars kunde jag väntat, men det är mitt val ingen annans.

 

Sen är ett av mina STORA intressen att baka, och vad jag vet så är det billigare och baka än att köpa färdigt, har jag fel eller? Dessutom är det en sysselsättning.

 
 
Veronika

Veronika

15 december 2010 19:55

Vad innebär det du skriver att du är i FAS 3? Och vad är JOB som du är inskriven i? Aldrig hört talas om det.

http://strumpgeten.blogg.se

 
Ingen bild

trOgen läsare

17 december 2010 19:46

Jag tror inte det handlar om avundsjuka. Jag tror man är mest förundrad hur du klarar din ekonomi när du handlar så mycket som du gör kontra hur mycket du arbetar. Så är det för mig iaf! Hoppas du får en riktigt god jul!

Anna

18 december 2010 00:36

Ok, men jag har inte handlat så mkt på sistone, och om jag handlar så har det inte handlat om stora summor pengar, t ex dom svart o vita kulorna kostade "bara" 10 kr för 3 stycken. Sen handlar det mkt om att jag äter inte ute ofta som kanske vissa andra gör..ja röker inte, super inte m.m som annars många kan lägga en del pengar på.

 
erika

erika

20 december 2010 22:13

Hej Anna,
jag håller med om att du inte slösar så mkt pengar, alla väljer att göra olika saker med sina pengar, du väljer at handla kläder och ibland krimskrams. Det är inte mer fel i det än att t.ex lägga pengar på äta ute eller festa! Det jag tror att någon kanske hängt upp sej på är att du gnäller om att du inte har så mycket pengar, det ska man nämligen inte ha när man inte arbetar, eftersom det ju är andras skattepengar som du lever för.. Och då retar de sig på att du shoppar... Jag tycker du ska göra vad du vill med din ekonomi. Ett råd är bara att försöka göra som jag gjort, hitta en hobby du kan tjäna pengar på... med potensial att växa. Fundera och klura mycket på din ekonomi och dina skills så kanske du kommer på ngt tillslut. Kram, ta ingen skit :))

http://www.tassotyg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 november 2011 16:06

Finns nu mera på följande adress   http://annasbakoinredning.bloggplatsen.se   fortsätt att följa mej där! ...

Av Anna - 27 oktober 2011 14:53


 

Av Anna - 17 oktober 2011 18:38

    P.s vill ni ser fler bilder gå in på styleroom.se och sök på Annas_Home ...

Av Anna - 25 september 2011 22:45


   Nonstop cookies24 st125 g smör3 dl socker2 ägg4,5 dl vetemjöl1 dl kakao2 tsk vaniljsocker1 tsk bakpulver1/2 tsk saltNonstopVispa ihop rumsvarmt smör och socker. Vispa ner äggen. Blanda ihop vetemjöl, kakao, vaniljsocker och salt och rör ner det ...

Av Anna - 22 september 2011 23:32

       

Ovido - Quiz & Flashcards